U principiu di funziunamentu di l'evaporatore hè basatu annantu à a lege fisica di u cambiamentu di fase chì assorbe u calore. Segue i quattru passi di tuttu u ciclu di refrigerazione:
Passu 1: Riduzione di a pressione
U refrigerante liquidu à alta pressione è temperatura nurmale da u condensatore scorri attraversu u tubu capillare (o valvula di espansione) per u strozzamentu, pruvucendu una calata brusca di pressione è trasfurmendu si in liquidu à bassa pressione è bassa temperatura (chì cuntene una piccula quantità di gas), preparendu si per l'evaporazione.
Passu 2: Evaporazione è assorbimentu di calore
Questi refrigeranti liquidi à bassa temperatura è bassa pressione entranu in a serpentina di l'evaporatore. A causa di a pressione assai bassa, u puntu di ebullizione di u refrigerante diventa estremamente bassu (assai più bassu di a temperatura interna di u frigorifero). Dunque, assorbe rapidamente u calore di l'aria chì scorre sopra a superficia di l'evaporatore, bolle è evapora in refrigerante gassosu à bassa pressione è bassa temperatura.
Stu prucessu di cambiamentu di fase "liquidu → gasu" assorbe una grande quantità di calore (calore latente di vaporizazione), chì hè a ragione fundamentale di a refrigerazione.
Passu 3: Assorbimentu cuntinuu di u calore
U refrigerante gaseosu cuntinueghja à scorrere in avanti in i tubi di l'evaporatore è assorbe ulteriormente u calore, pruvucendu un ligeru aumentu di a temperatura (surriscaldamentu), assicurendu chì u refrigerante liquidu evapore cumpletamente è evitendu l'impattu di u liquidu nantu à u compressore.
Passu 4: Ritornu
Infine, u refrigerante gassosu à bassa pressione è bassa temperatura à a fine di l'evaporatore hè aspiratu da u compressore è entra in u ciclu prossimu.
Tuttu u prucessu pò esse riassuntu cum'è una formula simplice: Evaporazione di u refrigerante (cambiamentu di fase) → Assorbimentu di una grande quantità di calore → A temperatura interna di u frigorifero cala.
A differenza trà l'evaporatori di frigoriferi à raffreddamentu direttu è à raffreddamentu à aria
Caratteristiche: Frigorifero à raffreddamentu direttu Frigorifero à raffreddamentu à aria
Situazione di l'evaporatore: Visibile direttamente (nantu à u muru internu di u congelatore) Oculatu (daretu à u pannellu posteriore o trà i strati)
Metudu di scambiu di calore: Cunvezione naturale: L'aria entra in cuntattu cù u muru fretu è affonda naturalmente Cunvezione furzata: L'aria hè soffiata attraversu l'evaporatore alettatu da un ventilatore
Situazione di brina: Sbrinamentu manuale (a brina s'accumula nantu à u muru internu visibile) Sbrinamentu automaticu (a brina hè periodicamente eliminata da un riscaldatore, è l'acqua hè drenata)
Uniformità di a temperatura: Scarsa, cù differenze di temperatura Megliu, u ventilatore rende a circulazione di l'aria fredda più uniforme
Data di publicazione: 27 d'aostu 2025