Hè inevitabile chì i sistemi di refrigerazione chì funzionanu cù temperature d'aspirazione saturate sottu à u puntu di congelazione finiscinu per sperimentà un accumulu di brina nantu à i tubi è l'alette di l'evaporatore. A brina serve cum'è isolante trà u calore da trasferisce da u spaziu è u refrigerante, risultendu in una riduzione di l'efficienza di l'evaporatore. Dunque, i pruduttori di l'attrezzature devenu impiegà certe tecniche per rimuovere periodicamente sta brina da a superficia di a serpentina. I metudi di sbrinamentu ponu include, ma ùn sò micca limitati à, u sbrinamentu fora di ciclu o à aria, l'electricità è u gasu (chì seranu trattati in a Parte II di u numeru di marzu). Inoltre, e mudifiche à questi schemi di sbrinamentu basi aghjunghjenu un altru livellu di cumplessità per u persunale di serviziu in situ. Quandu sò cunfigurati currettamente, tutti i metudi ottenenu u listessu risultatu desideratu di scioglie l'accumulu di brina. Se u ciclu di sbrinamentu ùn hè micca cunfiguratu currettamente, i sbrinamenti incompleti risultanti (è a riduzione di l'efficienza di l'evaporatore) ponu causà una temperatura più alta di quella desiderata in u spaziu refrigeratu, prublemi di inondazione di refrigerante o di ristagnu d'oliu.
Per esempiu, una tipica vetrina di carne chì mantene una temperatura di u pruduttu di 34F pò avè temperature di l'aria di scarica di circa 29F è una temperatura di l'evaporatore saturata di 22F. Ancu s'ellu si tratta di una applicazione à temperatura media induve a temperatura di u pruduttu hè sopra à 32F, i tubi è l'alette di l'evaporatore saranu à una temperatura inferiore à 32F, creendu cusì un accumulu di brina. U sbrinamentu fora di ciclu hè più cumunu in l'applicazioni à temperatura media, ma ùn hè micca insolitu vede u sbrinamentu à gas o u sbrinamentu elettricu in queste applicazioni.
scongelamentu di a refrigerazione
Figura 1 Accumulazione di brina
SCONGELAMENTU FORA DI U CICLU
Un sbrinamentu fora di ciclu hè cum'è sona; u sbrinamentu si faci simpliciamente chjudendu u ciclu di refrigerazione, impedendu à u refrigerante d'entre in l'evaporatore. Ancu s'è l'evaporatore puderia funziunà sottu à 32F, a temperatura di l'aria in u spaziu refrigeratu hè sopra à 32F. Cù u ciclu di refrigerazione spento, permette à l'aria in u spaziu refrigeratu di cuntinuà à circulà attraversu u tubu / alette di l'evaporatore aumenterà a temperatura di a superficia di l'evaporatore, sciogliendu a brina. Inoltre, a normale infiltrazione d'aria in u spaziu refrigeratu farà cresce a temperatura di l'aria, aiutendu ulteriormente cù u ciclu di sbrinamentu. In l'applicazioni induve a temperatura di l'aria in u spaziu refrigeratu hè nurmalmente sopra à 32F, u sbrinamentu fora di ciclu si dimostra un mezzu efficace per scioglie l'accumulazione di brina è hè u metudu più cumunu di sbrinamentu in l'applicazioni à media temperatura.
Quandu un sbrinamentu fora di ciclu hè iniziatu, u flussu di refrigerante hè impeditu d'entre in a serpentina di l'evaporatore aduprendu unu di i seguenti metudi: aduprà un orologio di sbrinamentu per spegne u compressore (unità di compressore unicu), o spegne a valvula solenoide di a linea di liquidu di u sistema iniziendu un ciclu di pump-down (unità di compressore unicu o rack di compressore multiplex), o spegne a valvula solenoide di liquidu è u regulatore di a linea di aspirazione in un rack multiplex.
scongelamentu di a refrigerazione
Figura 2 Schema di cablaggio tipicu di sbrinamentu/pumpdown
Figura 2 Schema di cablaggio tipicu di sbrinamentu/pumpdown
Nutate bè chì in una applicazione di cumpressore unicu induve u cronometru di sbrinamentu inizia un ciclu di pump-down, a valvula solenoidale di a linea di liquidu hè subitu disattivata. U cumpressore cuntinuerà à funziunà, pompendu refrigerante fora di u latu bassu di u sistema è in u ricevitore di liquidu. U cumpressore si spegnerà quandu a pressione di aspirazione scende à u puntu di impostazione di cut-out per u cuntrollu di bassa pressione.
In una centrale di cumpressione multiplex, u cronometru di solitu spegne l'alimentazione à a valvula solenoidale di a linea di liquidu è à u regulatore di aspirazione. Questu mantene un vulume di refrigerante in l'evaporatore. Quandu a temperatura di l'evaporatore aumenta, u vulume di refrigerante in l'evaporatore subisce ancu un aumentu di temperatura, agendu cum'è un dissipatore di calore per aiutà à elevà a temperatura di a superficia di l'evaporatore.
Nisuna altra fonte di calore o energia hè necessaria per un scongelamentu fora di ciclu. U sistema tornerà à a modalità di refrigerazione solu dopu avè righjuntu una certa soglia di tempu o di temperatura. Quella soglia per una applicazione à temperatura media serà intornu à 48F o 60 minuti di tempu di spegnimentu. Stu prucessu hè tandu ripetutu finu à quattru volte à ghjornu secondu e raccomandazioni di u fabricatore di a vetrina (o di l'evaporatore W/I).
Publicità
SCONGELAMENTU ELETTRICU
Ancu s'ellu hè più cumunu in l'applicazioni à bassa temperatura, u sbrinamentu elettricu pò ancu esse adupratu in l'applicazioni à media temperatura. In l'applicazioni à bassa temperatura, u sbrinamentu fora di ciclu ùn hè micca praticu datu chì l'aria in u spaziu refrigeratu hè sottu à 32F. Dunque, in più di spegne u ciclu di refrigerazione, hè necessaria una fonte esterna di calore per elevà a temperatura di l'evaporatore. U sbrinamentu elettricu hè un metudu per aghjunghje una fonte esterna di calore per scioglie l'accumulazione di brina.
Una o più barre di riscaldamentu à resistenza sò inserite longu à a lunghezza di l'evaporatore. Quandu u cronometru di sbrinamentu inizia un ciclu di sbrinamentu elettricu, parechje cose accadenu cuncurrentemente:
(1) Un interruttore nurmalmente chjusu in l'orologio di sbrinamentu chì furnisce energia à i motori di i ventilatori di l'evaporatore si apre. Stu circuitu pò alimentà direttamente i motori di i ventilatori di l'evaporatore, o e bobine di mantenimentu per i singoli contattori di i motori di i ventilatori di l'evaporatore. Questu spegnerà i motori di i ventilatori di l'evaporatore, permettendu à u calore generatu da i riscaldatori di sbrinamentu di esse cuncentratu solu nantu à a superficia di l'evaporatore, invece di esse trasferitu à l'aria chì seria circulata da i ventilatori.
(2) Un altru interruttore nurmalmente chjusu in l'orologio di sbrinamentu chì furnisce energia à u solenoidu di a linea di liquidu (è u regulatore di a linea di aspirazione, s'ellu hè in usu) si apre. Questu chjuderà a valvula solenoidu di a linea di liquidu (è u regulatore di aspirazione s'ellu hè utilizatu), impedendu u flussu di refrigerante versu l'evaporatore.
(3) Un interruttore nurmalmente apertu in u cronometru di sbrinamentu si chjuderà. Questu furnirà direttamente energia à i riscaldatori di sbrinamentu (applicazioni di riscaldatori di sbrinamentu più chjuche à bassu amperaggio), o furnirà energia à a bobina di mantenimentu di l'appaltatore di u riscaldatore di sbrinamentu. Certi cronometri anu cuntattori integrati cù amperaggio più altu capaci di furnisce energia direttamente à i riscaldatori di sbrinamentu, eliminendu a necessità di un cuntattore di riscaldatore di sbrinamentu separatu.
scongelamentu di a refrigerazione
Figura 3 Riscaldatore elettricu, terminazione di sbrinamentu è cunfigurazione di ritardu di ventilatore
U sbrinamentu elettricu furnisce un sbrinamentu più pusitivu chè u ciclu off, cù durate più brevi. Ancu una volta, u ciclu di sbrinamentu terminerà à tempu o temperatura. À a fine di u sbrinamentu, ci pò esse un tempu di gocciolamentu; un cortu periodu di tempu chì permetterà à a brina sciolta di gocciolà da a superficia di l'evaporatore è in a bacinella di scaricu. Inoltre, i motori di u ventilatore di l'evaporatore saranu ritardati da u riavviu per un cortu periodu di tempu dopu chì u ciclu di refrigerazione principia. Questu hè per assicurà chì qualsiasi umidità sempre presente nantu à a superficia di l'evaporatore ùn serà micca soffiata in u spaziu refrigeratu. Invece, si congelerà è resterà nantu à a superficia di l'evaporatore. U ritardu di u ventilatore minimizza ancu a quantità d'aria calda chì circula in u spaziu refrigeratu dopu chì u sbrinamentu termina. U ritardu di u ventilatore pò esse realizatu sia da un cuntrollu di temperatura (termostatu o klixon), sia da un ritardu di tempu.
U sbrinamentu elettricu hè un metudu relativamente simplice per u sbrinamentu in applicazioni induve u ciclu fora di funziunamentu ùn hè micca praticu. L'elettricità hè applicata, u calore hè creatu è a brina si scioglie da l'evaporatore. Tuttavia, in paragone à u sbrinamentu fora di funziunamentu, u sbrinamentu elettricu hà uni pochi d'aspetti negativi: cum'è spesa una tantum, u costu iniziale aghjuntu di e barre di riscaldamentu, i cuntattori supplementari, i relè è l'interruttori di ritardu, inseme cù u travagliu è i materiali supplementari richiesti per u cablaggio in situ, deve esse cunsideratu. Inoltre, a spesa cuntinua di l'elettricità supplementaria deve esse menzionata. L'esigenza di una fonte d'energia esterna per alimentà i riscaldatori di sbrinamentu si traduce in una penalità energetica netta paragunata à u ciclu fora di funziunamentu.
Dunque, questu hè tuttu per i metudi di sbrinamentu fora di ciclu, à aria è elettricu. In u numeru di marzu esamineremu in dettagliu u sbrinamentu à gas.
Data di publicazione: 18 di ferraghju 2025